Η πικρή αλήθεια για τα ξενοδοχεία 5 αστέρων

hotels-stars

Το πρόβλημα με τα αστέρια των ξενοδοχείων

Κάποια στιγμή όλοι μας πρέπει να έχουμε διαπιστώσει ότι η κατάταξη των ξενοδοχείων με το σύστημα των αστέρων δεν είναι ακριβώς αυτό που θα λέγαμε αντικειμενική. Πιθανώς όλοι να έχουμε πάει σε φθηνό αλλά φανταστικό ξενοδοχείο 2 αστέρων (2*) και σε ένα ακριβό αλλά πολύ μέτριο ξενοδοχείο 5 αστέρων (5*). Αν συνυπολογίσουμε τις διαφορές του συστήματος κατάταξης των ξενοδοχείων που υπάρχουν από χώρα σε χώρα, θα καταλάβουμε πως όταν κλείνουμε ξενοδοχείο στο εξωτερικό πρέπει να ελέγχουμε ξεχωριστά τις διάφορες παροχές του ξενοδοχείου που μας ενδιαφέρουν, αφού τα αστέρια από μόνα τους δεν μας λένε και πολλά πράγματα.

Στην Αμερική για παράδειγμα, όταν αναφέρονται σε πεντάστερο (5*) ξενοδοχείο, έχουν στο μυαλό τους Σπα μέσα στον χώρο του ξενοδοχείου, υπαλλήλους με λευκά γάντια, εκλεπτυσμένα εδέσματα κλπ. Αυτό συμβαίνει γιατί στην Αμερική την κατάταξη των ξενοδοχείων έχουν αναλάβει ιδιωτικές εταιρείες και μάλιστα 2 από αυτές έχουν το πιο αξιόπιστο σύστημα μέτρησης στον κόσμο. Συγκεκριμένα η Forbes, για να δώσει στο ξενοδοχείο τα 5* πρέπει ο χρόνος ανταπόκρισης του προσωπικού σε νεοαφιχθέντα πελάτη που καταφθάνει με ταξί να είναι μικρότερος των 60 δευτερολέπτων, τα κρασιά να δίνονται σε ποτήρι προς δοκιμή πριν τα παραγγείλει ο πελάτης, και πολλές άλλες λεπτομέρειες που συνθέτουν ένα παζλ πολυτέλειας και χλιδής.

Ένα αντιπαράδειγμα είναι η Ιταλία. Στην Ιταλία υπάρχει μόνο ένα δημόσιο σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων το οποίο είναι αρκετά γενικό και ασαφές. Για να πάρει ένα ξενοδοχείο 5 αστέρια (5*) αρκεί να έχει 24ωρη ρεσεψιόν, ρεσεψιονίστ που να μιλάνε τουλάχιστον 3 ξένες γλώσσες και δωμάτια 2 ατόμων με εμβαδό τουλάχιστον 16 τετραγωνικά μέτρα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως αν κλείσουμε δωμάτιο 5 αστέρων στην Ιταλία χωρίς να κάνουμε λεπτομερή έλεγχο, πιθανώς να βρεθούμε σε ένα ξενοδοχείο που θα μας απογοητεύσει ενώ παράλληλα θα είναι πανάκριβο.

Που θα βρούμε αντικειμενικές πληροφορίες για τα ξενοδοχεία που μας ενδιαφέρουν

Υπάρχουν διάφορα online συστήματα αξιολόγησης που βασίζονται στην ανατροφοδότηση που παρέχουν οι πελάτες των ξενοδοχείων. Όσο πιο πολλές είναι οι αξιολογήσεις, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να είναι αντικειμενικές. Τέτοια συστήματα έχουν ο TripAdvisor, ο Booking.com και αρκετές άλλες ιστοσελίδες που κλείνουν ξενοδοχεία online. Ένας καλός κανόνας είναι να αγνοείτε εντελώς τις αξιολογήσεις που μοιάζουν σαν διαφήμιση του ξενοδοχείου, καθώς και αυτές που μοιάζουν σαν την απόλυτη δυσφήμιση. Όλες οι υπόλοιπες -που βρίσκονται κάπου ενδιάμεσα- έχουν καλή πιθανότητα να είναι αντικειμενικές.

Τώρα που μάθατε ότι τα αστέρια μπορεί να λένε ψέματα για την ποιότητα των υπηρεσιών ενός ξενοδοχείου, την επόμενη φορά που θα επισκεφθείτε μια ξένη χώρα θα κάνετε καλύτερη έρευνα πριν διαλέξετε ξενοδοχείο για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Μοιραστείτε το

PinIt
Avatar - Ανδρέας Λαγγούσης

Ανδρέας Λαγγούσης

Η ταξιδιωτική φωτογραφία είναι η κινητήρια δύναμη στη ζωή μου. Λατρεύω τις πτήσεις, τις αποδράσεις στη φύση και την ορεινή πεζοπορία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *