Πρόστιμο 130.000$ στην United Airlines για υπερβολική καθυστέρηση πτήσης

Καθυστέρηση στο αεροπλάνοΤο Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών τον τελευταίο καιρό έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο στην καταπολέμηση του φαινομένου «Tarmac Delay», όπου οι επιβάτες επιβιβάζονται στο αεροσκάφος και αυτό παραμένει ακινητοποιημένο με ανοιχτές τις πόρτες για αρκετές ώρες. Το Υπουργείο Μεταφορών έχει επιβάλει μεγάλα πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρείες που παραβίασαν τον κανόνα «Tarmac Delay Rule».

Μειώθηκαν οι καθυστερήσεις

Στον πρώτο χρόνο της επιβολής του νέου κανόνα καταγράφηκαν μόλις 20 καθυστερήσεις -πέραν των 3 ωρών- σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά που είχαν καταγραφεί 693. Κάποιοι υποστήριζαν ότι ο νέος κανόνας θα αυξήσει τις ακυρώσεις πτήσεων. Μία αεροπορική εταιρεία που βλέπει ότι η πτήση θα έχει μεγάλη καθυστέρηση ίσως προτιμήσει να ακυρώσει την πτήση παρά να ρισκάρει να εκτελέσει την πτήση με μειωμένους επιβάτες ή να πληρώσει κάποιο πρόστιμο.

Οι ακυρώσεις πτήσεων στον πρώτο χρόνο του μέτρου ήταν 387 σε σχέση με τις 336 της προηγούμενης χρονιάς. Οι 51 πρόσθετες ακυρώσεις είναι απειροελάχιστες σε σχέση με τις περισσότερες από 6.000.000 πτήσεις που εκτελέστηκαν στο αντίστοιχο διάστημα χωρίς υπερβολικές καθυστερήσεις για τους επιβάτες.

Νέο πρόστιμο 130.000 δολαρίων στην United Airlines

Η πιο πρόσφατη περίπτωση παραβίασης του κανόνα «Tarmac Delay Rule» είναι αυτή της εταιρείας United Airlines, στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 130.000 δολαρίων για την καθυστέρηση που συνέβη στις 7 Μαΐου 2012 στο Σικάγο, σε πτήση με προορισμό το Τόκιο. Στην έρευνα που ακολούθησε, το υπουργείο ανακάλυψε πως οι επιβάτες δεν είχαν ενημερωθεί από το προσωπικό ότι έχουν δικαίωμα να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος, ακόμη και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων.

Από τον Αύγουστο του 2011 που έχει ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη διάταξη, έχουν επιβληθεί αρκετά πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρείες που δεν συμμορφώθηκαν με αυτή. Το πρώτο και μεγαλύτερο πρόστιμο είχε επιβληθεί στην εταιρεία American Eagle, συνεργάτη της American Airlines. Η American Eagle το Νοέμβριο του 2011 κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο-μαμούθ ύψους 900.000 δολαρίων για συνολικά 15 διαφορετικές περιπτώσεις όπου αεροσκάφη της είχαν καταστρατηγήσει τον «Tarmac Delay Rule».

Έκτοτε επιβλήθηκαν πρόστιμα και σε άλλες εταιρείες, 150.000 δολάρια στην Copa Airlines του Παναμά, 90.000 δολάρια στην Virgin America, 150.000 δολάρια στην Pakistan International Airlines και 90.000 δολάρια στη JetBlue.

«Tarmac Delay Rule»

Ο «Tarmac Delay Rule» είναι ένας κανόνας που επιβάλλει στις αεροπορικές εταιρείες πρόστιμο αν 3 ώρες μετά την επιβίβαση των επιβατών στο αεροσκάφος αυτό παραμένει ακόμη στην περιοχή φορτοεκφόρτωσης (Tarmac) με τους επιβάτες μέσα σε αυτό. Πρόστιμο επιβάλλεται ακόμη και στην περίπτωση που η καθυστέρηση είναι μικρότερη των 3 ωρών, αν το προσωπικό δεν έχει ενημερώσει ξεκάθαρα τους επιβάτες ότι έχουν δικαίωμα να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος. Μάλιστα, η ενημέρωση αυτή πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε μισή ώρα.

Ο κανόνας αυτός έχει ισχύ μόνο σε πτήσεις εσωτερικού στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι διεθνείς πτήσεις εξαιρούνται προς το παρόν.

Η συνηθισμένη πρακτική είναι μόλις περάσουν 2 ώρες από την επιβίβαση, οι αεροπορικές εταιρείες να επιστρέφουν τον κόσμο στην πύλη και στη συνέχεια να ακυρώνουν την πτήση για την αποφυγή προστίμου. Ακόμη κι έτσι, οι επιβάτες δεν βιώνουν τις δυσάρεστες καταστάσεις που συνεπάγονται μια πολύωρη καθυστέρηση στο χώρο φορτοεκφόρτωσης, όπως υπερχειλισμένες τουαλέτες, έλλειψη φαγητού και νερού κλπ.

Μοιραστείτε το

PinIt
Avatar - Ανδρέας Λαγγούσης

Ανδρέας Λαγγούσης

Η ταξιδιωτική φωτογραφία είναι η κινητήρια δύναμη στη ζωή μου. Λατρεύω τις πτήσεις, τις αποδράσεις στη φύση και την ορεινή πεζοπορία.